Aláírásgyűjtés kezdődött Kisorosziban, az akció kezdeményezői szerint veszélyben van az építészeti emlékekben gazdag település eddigi harmonikus képe, úgy gondolják, hogy meg kell akadályozni, hogy a – Szentendrei- Duna-ág felett – tervezett kerékpáros híd a Rév utcánál (29+940 fkm) épüljön meg. Az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal Visegrád és Szentendre közötti szakaszának környezeti hatásvizsgálatában a Kisoroszi Rév utca, mind lehetséges hídhelyszín szerepel.

aláírást gyűjtő plakát

Kép: aláírást gyűjtő plakát Kisoroszi, 2019. április 10.

A Kisoroszi Online évek óta figyelemmel kíséri az EuroVeló 6 kerékpárút és a hozzá a kapcsolódó hidak építésével kapcsolatos eseményeket. Lapunak kifejtette véleményét:

Révész Máriusz: aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, „Közös cél, hogy a híd létesítése a lehető legkisebb mértékben változtassa meg a környezetet”.

Molnár Csaba: Kisoroszi polgármestere, „Az EuroVelo6 kerékpárút fejlesztése kiemelt kormányzati beruházás, az önkormányzatnak csak véleményezési joga van, minden kérdésben a beruházó dönt”.

Félegyházi András: Visegrád polgármestere Kisoroszi közepére ilyen nagy forgalom bevezetése komoly problémákat okozhat, arról nem is beszélve, hogy a Rév utcában álló házak egy részénél ablakmagasságban menne a híd, ami komoly értékcsökkenést idézne elő az ottani ingatlanokban”.

Schuszter Gergely: Dunabogdány polgármestere „Dunabogdányban nagyon örülnek annak, hogy a két település híddal lesz összekötve. Dunabogdány minden helyzethez tud alkalmazkodni, és abból a legtöbbet tudja kihozni”.

Nádasdy-Csontos ElekKisoroszi volt polgármestere „a Rév utca nem optimális a beruházásra, túlságosan szép ehhez, ez a legszebb utcánk, az ott lévő páratlan dunakanyari panorámában és a faluképben is kárt tenne. A Duna partjára való lejutás is nagyon körülményes lenne, ahová most könnyedén el lehet jutni autóval, biciklivel és gyalog is”.

Szily Boldizsár: Kisoroszi díszpolgára építészmérnök: „A híd megvalósításának helyszíne annál jobb, minél távolabb van a Szigetcsúcstól, és attól a táji és épített környezettől, ami Kisoroszi kincse. A mérete és a környezetbe, tájba illesztése az, amit nagy körültekintéssel kell megtervezni”.

Oldalainkon folyamatosan  közöljük  a megvalósult, illetve tervezett kerékpáros hidakat, bemutattuk a szolnoki „Tiszavirág” gyalogoshidat és a világ leghosszabb kéttámaszú gyalogos- és kerékpáros hídját , írtunk a Temze felett Imbolygó hídról és kommentár nélkül közöltünk híd koncepcióterveket is.